Tomorrow

请叫我 发哥 !

No Tears - James Blunt

<No Tears> By James Blunt

    James Blunt英国流行歌手,被称为“上尉诗人”,曾在军队服役六年。在参加科索沃战争期间写下了他渗透着他强烈反战欲望的歌曲《No Bravery》。伊丽莎白·鲍斯-莱昂(伊丽莎白王后)去世时,布朗特担任守护棺木的卫兵,在2002年4月9日参与丧礼。于2002年10月1日离开军队。

    歌曲一遍遍重复“No Tears”,加之Blunt沙哑的嗓音,提醒我们,无论生活多么艰辛,请不要哭泣。

Don't I know it?

难道我不知道吗?

Nobody has to say

不用谁来告诉我

I've been lucky

我一直都很幸运

Guess I was born that way

我猜我生来如此

I thank my father, his absence has made me strong

我感谢我的父亲,他的离开让我学会坚强

And I love my mother but she had troubles with God

我爱我的母亲,但是她的生活中遇到了许多艰难

No tears

不要哭泣

For the life that you've led ,You've had angels in your head

一直以来,你脑海中都有天使,在指引着你的生活

Did you hear them singing in the air

你能听得到他们在空中吟唱么?

All the things that you've seen

所有你看到的一切

All the things that could have been

所有可能发生的事情

Well I've been everything I want to be

而我成为了我想成为的人

So, no tears, no tears for me

所以,不要哭泣,不要为我哭泣

Yeah, I've bathed in sunshine but cherished the fading light

我沐浴阳光,但仍然珍惜这渐渐褪去的光芒

And I heard my heartbeat falter on a winter's night

我听见我的心跳在一个冬天的夜晚渐渐变得微弱

I loved a woman but she didn't hear my prayers

我爱上了一个女人,但是她并没有听到我的祈祷

So Lord, oh Lord, I'm yours

所以主,亲爱的主,我属于你

No tears

不要哭泣

for the life that you've led ,You've had angels in your head

一直以来,你脑海中都有天使,在指引着你的生活

Did you hear them singing in the air

你能听得到他们在空中吟唱么?

All the things that you've seen

所有你看到的一切

All the things that could have been

所有可能发生的事情

Well I've been everything I want to be

而我成为了我想成为的人

So, no tears, no tears

所以,不要哭泣,不要哭泣

Cause someone somewhere's going home tonight

因为在有些地方有些人正在回家的路上

Trying to understand the sacrifice

试着去理解这牺牲

So save your tears for those left behind

所以,请你为那些逝去的人留下你的眼泪

For the life that you've led ,You've had angels in your head

一直以来,你脑海中都有天使,在指引着你的生活

Did you hear them singing in the air

你能听得到他们在空中吟唱么?

All the things that you've seen

所有你看到的一切

All the things that could have been

所有可能发生的事情

Well I've been everything I want to be

而我成为了我想成为的人

So, no tears, no tears, no tears for me

所以,不要哭泣,不要哭泣,不要为我哭泣

 

评论(8)
热度(167)

© Tomorrow | Powered by LOFTER